Vanliga frågor och svar
När vi är i full gång med att göra en hel industri lite mer klimatsmart händer det att vi lyckas vara något otydliga med vissa saker. Här hittar du därför svar på några av de mest förekommande frågorna vi får in.
Betalning och priser
Vad kostar leveransen?
För den fossilfria leveransen och plockning av matvaror i butik
tar vi en liten avgift på minimum 49 kronor.
Varför skiljer sig ibland priserna på butikskvittot från priserna
på er hemsida?
Ibland kan butiken ha hunnit uppdatera sina priser före oss. På
Picsmart garanterar vi att du som kund alltid betalar samma pris
som i butik.
Är det någon skillnad på vilket betalsätt jag använder?
På Picsmart kan du via Klarna välja bland flera olika
betalningsalternativ. Valet av betalsätt påverkar inte beloppet på
din beställning.
Vad innebär reservationsbelopp och när bestäms det slutgiltiga
beloppet jag ska betala?
Vid beställning reserveras det uppskattade beloppet +15% i syfte
att ge utrymme för eventuella ersättningsvaror eller förändringar
i beställningen. Det slutgiltiga beloppet som ska betalas
fastställs först när din shopper har handlat färdigt i butiken.
Om min order blir dyrare, när dras då pengarna från mitt konto?
Beroende på vilken betallösning du valt kan Klarna ha reserverat
ditt orderbelopp när du lägger ordern. Det är däremot först när vi
har färdigställt din order som beloppet justeras. Om slutsumman på
din order efter att vi handlat blir högre än summan vid
beställning (kostnad för varor och kassar plus
reservationsbelopp), kommer vi att skicka mellanskillnaden som en
extra betalning via Klarna. Den skickas då som en e-postlänk till
dig.
När återbetalas beloppet till mig om min slutgiltiga order får ett
lägre pris?
När vi har levererat din order kommer vi sluthantera den i våra
system. Då räknar vi ut vad slutsumman blir och Klarna debiterar
dig beloppet. Aktuell handläggningstid är normalt inom 3 dagar
från leverans. Observera att inget slutgiltigt belopp dras från
ditt konto dessförinnan, men att Klarna kan reservera en summa
beroende på vilken betallösning du valt. Har du ytterligare
frågor? Besök gärna https://www.klarna.com/se/kundservice/
Min beställning
Vad händer när jag lägger min beställning?
När du lägger din beställning ges handlingsuppdraget till en av
våra utbildade shoppers. Beroende på när du vill att din
beställning levereras plockar din personliga shopper ihop dina
varor i god tid innan leveransen och paketerar dem i
Picsmart-kassar. Dina kassar plockas sedan upp utav en av våra
chaufförer som snabbt, smidigt och fossilfritt levererar dem hem
till din dörr.
Hur fungerar det med ersättningsvaror?
I kassan väljer du hur din personliga shopper ska gå tillväga om
en vara du beställt är slut i butikens sortiment. Vid beställning
bestämmer du om och hur du vill bli kontaktad vid en sån
situation. Du kan välja mellan att få ett sms, bli uppringd eller
låta din shopper ersätta varan med en liknande utan att kontakta
dig.
Vart vänder jag mig om min vara är av bristande kvalitet?
Vänligen kontakta vår kundtjänst snarast eller som senast 12
timmar efter leverans, så ser vi till att undersöka ärendet
närmare.
Jag vill uppdatera min varukorg och lägga till några varor. Går
det?
Du kommer inom kort att kunna göra det från ”Mina Sidor”. Tills
dess kan du mejla eller ringa till vår kundtjänst, så hjälper vi
dig.
Leverans
Vilka tjänster erbjuder ni?
Vi erbjuder plock och 100% fossilfri hemleverans av matvaror från
din lokala butik. I större delar av Storstockholm levererar vi din
beställning inom 1 timme eller en annan tid som passar dig mellan
8:00-20:00 varje dag.
Använder ni fossildrivna fordon?
Nope. Alla Picsmarts leveranser sker med 100% fossilfria last- och
skåpbilar samt elmopeder.
Hur hanterar ni kyl- och frysvaror?
Vi samarbetar med ifoodbag och med deras miljövänliga termopåsar i
papper kan vi garantera att vi klarar av att hålla frys- och
kylkedjan.
Logga in
Hur loggar jag in?
Upp i högra hörnet på startsidan hittar du ”logga in” knappen.
Tryck på den så tas du direkt till en ny sida där du har möjlighet
att antingen logga in via bankID eller med dina
inloggningsuppgifter.
Hur blir jag kund?
Uppe i högra hörnet på startsidan hittar du ”logga in”-knappen.
Tryck på den så tas du direkt till en ny sida där du längst ned
klickar på ”bli kund”. Därefter följer du registreringsprocessen
genom att fylla i dina uppgifter.
Kundtjänst
Hur kommer jag i kontakt med er kundtjänst?
Du är välkommen att ringa till vår kundtjänst på telefonnummer
010-200 76 68 (se öppettider nedan). Du kan även skicka ett
e-postmeddelande till info@picsmart.se
Vilka är era öppettider?
Kundtjänst svarar varje dag mellan kl 09:00 – 20:00. Via vår
hemsida kan du såklart beställa dygnet runt!


Kontakta oss
Du är välkommen att höra av dig till vår kundtjänst via telefon eller e-post.
Kundtjänst svarar varje dag mellan
kl 09:00 - 20:00.
Via vår hemsida kan du såklart beställa dygnet runt!
Postaddress:
Picsmart AB
Frihamnsgatan 50
115 56 Stockholm
Organisationsnummer:
559057-7655