Din kundkorg

Vanliga frågor och svar

När vi är i full gång med att göra en hel industri lite mer klimatsmart händer det att vi lyckas vara något otydliga med vissa saker. Här hittar du därför svar på några av de mest förekommande frågorna vi får in.

Betalning och priser

Vad kostar leveransen?
För den fossilfria leveransen och plockning av matvaror i butik tar vi en liten avgift på 49 kronor.
Varför skiljer sig ibland priserna på butikskvittot från priserna på er hemsida?
Ibland kan butiken ha hunnit uppdatera sina priser före oss. På Picsmart garanterar vi att du som kund alltid betalar samma pris som i butik.
Är det någon skillnad på vilket betalsätt jag använder?
På Picsmart kan du via Klarna välja bland flera olika betalningsalternativ. Valet av betalsätt påverkar inte beloppet på din beställning.
När bestäms det slutgiltiga beloppet jag ska betala?
Det slutgiltiga beloppet som ska betalas fastställs först när din shopper har handlat färdigt i butiken. Vid beställning reserveras det uppskattade beloppet +15% i syfte att ge utrymme för eventuella ersättningsvaror eller förändringar i beställningen.
Om min order blir dyrare, när dras då pengarna från mitt konto?
Beroende på vilken betallösning du valt kan Klarna ha reserverat ditt orderbelopp när du lägger ordern. Det är däremot först när vi har färdigställt din order som beloppet justeras. Om slutsumman på din order efter att vi handlat blir högre än summan vid beställning (kostnad för varor och kassar plus reservationsbelopp), kommer vi att skicka mellanskillnaden som en extra betalning via Klarna. Den skickas då som en e-postlänk till dig.
När återbetalas beloppet till mig om min slutgiltiga order får ett lägre pris?
När vi har levererat din order kommer vi sluthantera den i våra system. Då räknar vi ut vad slutsumman blir och Klarna debiterar dig beloppet. Aktuell handläggningstid är normalt inom 3 dagar från leverans. Observera att inget slutgiltigt belopp dras från ditt konto dessförinnan, men att Klarna kan reservera en summa beroende på vilken betallösning du valt. Har du ytterligare frågor? Besök gärna https://www.klarna.com/se/kundservice/

Min beställning

Vad händer när jag lägger min beställning?
När du lägger din beställning ges handlingsuppdraget till en av våra utbildade shoppers. Beroende på när du vill att din beställning levereras plockar din personliga shopper ihop dina varor i god tid innan leveransen och paketerar dem i Picsmart-kassar. Dina kassar plockas sedan upp utav en av våra chaufförer som snabbt, smidigt och fossilfritt levererar dem hem till din dörr.
Hur fungerar det med ersättningsvaror?
I kassan väljer du hur din personliga shopper ska gå tillväga om en vara du beställt är slut i butikens sortiment. Vid beställning bestämmer du om och hur du vill bli kontaktad vid en sån situation. Du kan välja mellan att få ett sms, bli uppringd eller låta din shopper ersätta varan med en liknande utan att kontakta dig.
Vart vänder jag mig om min vara är av bristande kvalitet?
Vänligen kontakta vår kundtjänst snarast eller som senast 12 timmar efter leverans, så ser vi till att undersöka ärendet närmare.
Jag vill uppdatera min varukorg och lägga till några varor. Går det?
Du kommer inom kort att kunna göra det från ”Mina Sidor”. Tills dess kan du mejla eller ringa till vår kundtjänst, så hjälper vi dig.

Leverans

Vilka tjänster erbjuder ni?
Vi erbjuder plock och 100% fossilfri hemleverans av matvaror från din lokala butik. Innanför tullarna i Stockholm levererar vi din beställning på 30 minuter mellan 8:00-20:00. Utanför tullarna i närliggande förorter levererar vi valfri tid mellan 15:00-19:00.
Använder ni fossildrivna fordon?
Nope. Alla Picsmarts leveranser sker med 100% fossilfria last- och skåpbilar samt elmoped.
Levererar ni coronasäkert utanför dörren?
Hela processen sker cononasäkert ända fram till din dörr. Vi bär både handskar och munskydd från det att vi börjar att plocka dina varor tills dess att de är levererade.
Hur hanterar ni kyl- och frysvaror?
Vi samarbetar med ifoodbag och med deras miljövänliga termopåsar i papper kan vi garantera att vi klarar av att hålla frys- och kylkedjan.

Logga in

Hur loggar jag in?
Upp i högra hörnet på startsidan hittar du ”logga in” knappen. Tryck på den så tas du direkt till en ny sida där du har möjlighet att antingen logga in via bankID eller med dina inloggningsuppgifter.
Hur blir jag kund?
Uppe i högra hörnet på startsidan hittar du ”logga in”-knappen. Tryck på den så tas du direkt till en ny sida där du längst ned klickar på ”bli kund”. Därefter följer du registreringsprocessen genom att fylla i dina uppgifter.

Kundtjänst

Hur kommer jag i kontakt med er kundtjänst?
Du är välkommen att ringa till vår kundtjänst på telefonnummer 010-200 76 68 (se öppettider nedan). Du kan även skicka ett e-postmeddelande till info@picsmart.se
Vilka är era öppettider?
Kundtjänst svarar varje dag mellan kl 07:45 – 21:00. Via vår hemsida kan du såklart beställa dygnet runt!

Kontakta gärna vår kundtjänst!

Ytterligare kontaktinformation:

Postadress:

Picsmart AB
Frihamnsgatan 50
115 56 Stockholm

Organisationsnummer:

559057-7655