Vår chat är öppen vardagar mellan 10:00 - 15:00, helgdagar 12:00 - 15:00

Övriga tider är du välkommen att kontakta oss på info@picsmart.se

Mellan 10:00 - 18:30 (12:00 - 18:30) kan du också ringa kundtjänst på 010 - 200 76 68

Skriv in postnummer för att hitta butiker i ditt område

Din kundkorg

Samma pris som i butik – därför spelar det roll

11 juni, 2020

Vi på Picsmart pratar ofta om att vi har “samma pris som i butik”, men vad betyder det egentligen och varför är det viktigt för dig som kund?

En genomsnittlig tvåbarnsfamilj som handlar sin mat på nätet spenderar på ett år ungefär 120 000 kr på mat hos övriga leverantörer. Om samma familj istället handlade på Picsmart hade motsvarande summa varit ca 96 000. Anledningen är att vi, till skillnad från många av våra konkurrenter, inte behöver täcka några kostnader för stora lager eller klumpiga dieselbilar som ska köra onödigt långa sträckor. Därmed kan vi erbjuda dig samma låga priser som i butik utan några onödiga avgifter.

I en jämförelse som gjordes 29 augusti 2020 visade det sig att en identisk matkasse i genomsnitt är ca 20% billigare på Picsmart jämfört med hos våra konkurrenter.

(Jämförelsen är baserad på listade butikspriser 29 augusti 2020)

För oss på Picsmart är det viktigt att kunna erbjuda dig som kund bekvämligheten att kunna få din mat hemlevererad utan att betala för mycket. Därför är vi stolta över att kunna säga att vi erbjuder just “samma priser som i butik”.